У МОН заявляють, що студенти
мають більше платити за власну освіту

У держави немає грошей, щоб вкладати у якість підготовки студентів в університетах, тому виходом з цього є створення системи співфінансування здобуття освіти – держави і приватного сектора. Впровадження освітніх грантів є першим кроком до цього.
Таку думку висловив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький.
За його словами, запровадження системи освітніх грантів призведе до того, що здобуття вищої освіти стане дорожчою. Він також висловив переконання, що якісна освіта має бути дорогою.
«Я не уявляю собі, як викладач і як людина, яка трошки розуміється на фінансовій частині університетського менеджменту, як можна підготувати будь-якого фахівця з вищою освітою за 25 тисяч грн на рік. А у нас є заклади вищої освіти, які таке пропонують. Так, переважно вони приватні, але тим не менш, 25 тисяч грн – приходь і плати. Це просто купівля диплому», – зазначає Винницький.
Він наголосив, що здобуття вищої освіти навіть у найбідніших країнах Європи не може коштувати менше ніж за 3 тисячі євро на рік.
«Коли ми говоримо про Німеччину це 6-8 тисяч євро на рік для того, щоби підготувати одного студента. Сьогодні у нас середня ціна одна тисяча євро. Фактично виходить 46-47 тисяч грн. Це означає, що у нас викладачі мало заробляють. Це означає, що у нас освіта низької якості, тому що очевидно, що викладачі не особливо зацікавленні. Нам треба піднімати середню вартість підготовки одного фахівця», – зазначає заступник міністра освіти і науки.
Окрім того, він повідомив, що у держави немає можливості сплачувати за підготовку студентів.
«Ми можемо це сказати в дуже соціалістичний спосіб – давайте держава надрукує грошей. Так не виходить. Держава не має більше грошей, щоб туди вкладати. Відповідно нам необхідно створювати систему співфінансування – частково піде від держави, частково від приватного сектора. І в такий спосіб освіта стане дорожчою і якіснішою. Це може звучати дещо дивно і це довготривалий процес, але ми маємо піднімати середню вартість підготовки одного студента. Це непопулярно, але це також одна з речей, яка стоїть за грантами. Тут не тільки про справедливість, тут насправді про якість», – сказав Винницький.

Про допуск студентів до атестації та
затвердження тем і наукових керівників

УКРАЇНА

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ  ТЕХНІЧНИЙ  УНІВЕРСИТЕТ  УКРАЇНИ
«КИЇВСЬКИЙ  ПОЛІТЕХНІЧНИЙ  ІНСТИТУТ імені  ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО»
НАКАЗ №  4943-с
м. Київ       01 листопада 2024р.


Про допуск студентів до атестації та затвердження тем і наукових керівників магістерських дисертацій випускників освітнього ступеня «Магістр»
За студентським складом факультету електроенерготехніки та автоматики, денна форма навчання
 Відповідно до Закону України «Про вищу освіту» та з метою якісної підготовки до атестації випускників освітнього ступеня «Магістр»,

НАКАЗУЮ:

Допустити до атестації студентів, які виконали індивідуальний навчальний план, затвердити теми та призначити наукових керівників магістерських дисертацій:

Прізвище, ім’я, по батькові студента

Теми магістерських дисертацій

Посада, вчені ступінь та звання, прізвище й ініціали керівника МД

141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
освітня програма   “Електричні системи і мережі”

 

Навчальна група    ЕС-31мп

 

Алексєєв Кирило Борисович

Система автоматизованого регулювання електроживлення підприємства на базі фотоелектричної станції

Доцент, к.т.н.  Богомолова О.С.

Булат Ростислав Юрійович

Система приєднання газопоршневої установки потужністю 35 МВт та дослідження її впливу на режими роботи прилеглої мережі

Доцент, к.т.н. Чижевський В.В.

Голуб Віталій Анатолійович

Підключення установки зберігання енергії до мережі 110 кВ

Доцент, к.т.н. Буслова Н.В.

Зінченко Ян Сергійович

Розширення генерації району з підключенням сонячної електростанції потужністю 110 МВт

Доцент, к.т.н. Буслова Н.В.

Крихтяк Владислав Володимирович

Дослідження схеми видачі потужності сонячної електричної станції 75 МВт

Доцент, к.т.н. Буслова Н.В.

Куликовський Денис Ігорович

Аналіз електричної мережі 110 кВ та визначення рівня наведеної напруги на її ділянці від ЛЕП 330 кВ

Професор, д.т.н. Кирик В.В.

Лола Михайло Олександрович

Аналіз енерговузла електричної мережі 10 кВ в перспективі переведення на напругу 20 кВ

Професор, д.т.н. Кирик В.В.

Малик Ілля Сергійович

Розвиток і оптимізація режиму роботи фрагменту електричної мережі системи розподілу

Доцент, к.т.н. Чижевський В.В.

Михальчук Владислав Сергійович

Дослідження засобів прогнозування сумарного електроспоживання в об'єднаній енергосистемі

Професор, д.т.н. Буткевич О.Ф.

Моцьо Сергій Андрійович

Оптимальний розвиток та розрахунок усталених режимів енергосистем

Доцент, к.т.н. Баженов В.А.

Оконечніков Вячеслав Олександрович

Електрична мережа 110 кВ та облік енергоресурсів на основі інтелектуальних систем

Ст. викладач, д.т.н. Халіков В.А.

Петрович Андрій Сергійович

Реконструкція розподільної електричної мережі з приєднанням локальних споживачів

В. о. завідувача кафедри, к.т.н. Кацадзе Т.Л.

Рій Ігор Вікторович

Реконструкція підстанції 110/10 кВ та аналіз навантажувальних режимів суміжної електричної мережі

В. о. завідувача кафедри, к.т.н. Кацадзе Т.Л.

Рябоштан Ростислав Володимирович

Районна електрична мережа 110 кВ  та вимірювання і фіксація параметрів електроенергії

Ст. викладач, д.т.н. Халіков В.А.

Синиця Іван Олександрович

Оптимізація роботи електричних мереж із інтеграцією газотурбінних станцій

Доцент, к.т.н. Богомолова О.С.

Угольков Владислав Володимирович

Застосування математичних методів для оптимального розвитку електричних мереж енергосистем

Доцент, к.т.н. Баженов В.А.

Франчук Назарій Іванович

Оптимізація режиму роботи електричної мережі із джерелами ВДЕ за допомогою установки зберігання енергії

Доцент, к.т.н. Чижевський В.В.

 

        12 листопада 2024 р. (вівторок) о 16-00 в рамках Міжнародної конференції молодих вчених, аспірантів та студентів "Сучасні проблеми електроенерготехніки та автоматики" у форматі відеозустрічі на платформі "ZOOM" відбудеться засідання секції "Електричні системи, мережі та керування ними".
      До участі запрошуються молоді вчені, аспіранти та студенти, які навчаються за освітньою програмою "Електричні системи і мережі" та спорідненими освітніми програмами.
 
          Ідентифікатор конференції: 820 7408 5522
          Код доступу: 01848

Інженерний тиждень «KPISchool»

Попереду перші шкільні канікули, а отже КПІ ім.Ігоря Сікорського вже традиційно запрошує шкільну молодь 8-11 класів на Інженерний тиждень «KPISchool».
На вас чекають нові зустрічі з представниками факультетів і інститутів, захопливі майстер-класи та воркшопи, видовищні експерименти.
Чекаємо на вас з 28 жовтня по 2 листопада 2024 року.
Реєстрація обов'язкова!!!

Програма
28.10.2024 / 29.10.2024 / 30.10.2024 / 31.10.2024 / 1.11.2024 / 2.11.2024

✅ 28.10.2024 (понеділок) 
10:0-13:00
Навчально-науковий  механіко-машинобудівний інститут
Створення робоплатформи та програмування елементів Arduino
14:00-17:30
Навчально-науковий  інститут телекомунікаційних систем
Інтенсив "Зв'язок в Україні. Перспективи розвитку та використання. Інженерна справа у світі телеком"
Інтенсив складається з лекційної та практичної частини. Практикум з елементами квесту-пошуку, нестандартним використанням штучного інтелекту та пошукача, а також знайомство з системами, які використовуються наразі в ССО України.
На території університету
✅ 29.10.2024 (вівторок)
10:00-14:00
Навчально-науковий інститут енергозбереження та енергоменеджменту
Енергія з води. Водень паливо майбутнього. Будинок як стати енергонезалежним.
14:00-17:00
Факультет біомедичної інженерії
Воркшоп "Принципи роботи з живими клітинами"
✅ 30.10.2024 (середа)
10:00-14:00
Факультет електроенерготехніки та автоматики
Майстер-класи "Від законів електротехніки до створення системи електропостачання"
10.00 – 10.40 Лабораторна робота «Закон електромагнітної індукції. Що таке кола із магнітними зв’язками»
10.50 – 11.30 Лабораторна робота «Системах електропередавання або відчуй себе диспетчером - робота на тренажері з оперативних переключень»
11.40 – 12.20 Демонстраційна лабораторно работа «Що крутить ротор електродигуна?»
12.30 – 13.10 Демонстраційна лабораторна робота «Проектування та введення в експлуатацію сонячної електростанції»
13.20 – 14.00 Демонстраційна лабораторна робота «Вивчення принципів роботи електромобіля»
14:30-17:00
Факультет електроніки
Майстер-класи "Електроніка і програмування - разом до створення власних пристроїв"
14:30-15:15 "ПЛІС як основа вбудованих систем"
15:30-17:00 "Комфорт і безпека помешкання власними руками"
✅ 31.10.2024 (четвер)
10:00-12:00
Факультет біомедичної інженерії
Майстер-клас "Масаж: різні техніки, інструменти"
Програма майстер-класу "Масаж: різні техніки, інструменти"
Вступ (5 хвилин)
Теоретична частина (15 хвилин)
Основи анатомії для масажистів: м'язи, суглоби, нервова система.
Переваги різних технік масажу.
Види інструментів для масажу: ролики, баночки, масажні камені.
Практична частина (60 хвилин) Демонстрація основних прийомів класичного масажу. Ознайомлення з технікою використання масажних інструментів. Техніка розслаблення м'язів.
Сесія запитань і відповідей (10 хвилин)
12:00-16:00
Хіміко-технологічний факультет
Магія хімії. Майстер-класи.
12:00-13:30 4й корпус
1. «Магія хімії» - чарівний світ хімії та цікавих дослідів.
2. Майстер-клас "Варимо зілля" – створення власного косметичного крему.
14:00-16:00 21й корпус 21
3. Майстер-клас "Сучасні будівельні композиційні матеріали".
✅ 1.11.2024 (п’ятниця)
10:30-12:00
Навчально-науковий  механіко-машинобудівний інститут
Моделювання та випробування силових елементів літального апарату
12:00-16:00
Навчально-науковий інститут атомної та теплової енергетики
Практикум 1. "Сучасні комплекси систем фізичного захисту"
Практикум 2. "Ядерний реактор. Як це працює"
Практикум 3. "Вода у атомній енергетиці"
1. Ознайомлення з навчальним комплексом систем фізичного захисту. Огляд функціональних груп засобів: контролю і управління доступом, виявлення, телевізійного спостереження; програмне забезпечення FortisX. - 40 хв. Підключення та налаштування камер телевізійного спостереження (аналогова камера, IP-камера, тепловізійна камера): налаштування вбудованої відеоаналітики, сигналів тровиги. - 40 хв. 2. Сучасна атомна енергетика. Огляд галузі та майданчиків АЕС України - 40 хв. Демонстрація основ керування ядерним реактором ВВЕР-1000 - 40 хв. 3. Необхідність та особливості підготовки водяного теплоносія в енергетиці. Робота у лабораторії - 45 хв.
✅ 2.11.2024 (субота)
11:30-13:00
Факультет біомедичної інженерії
Воркшоп "Зварювання у медицинi"
Вступ (5 хвилин)
Огляд сучасних технологій у медицині. Теоретичний блок (15 хвилин)
Основи зварювання живих тканин: що це і як працює. Переваги зварювання тканин порівняно з традиційними методами (шви, скоби тощо). Види медичних зварювальних технологій. Показ технологій (20 хвилин)
Демонстрація обладнання для зварювання живих тканин. Принцип роботи: як відбувається зварювання на мікрорівні. Презентація успішних клінічних випадків. Практичний блок (30 хвилин)
Ознайомлення з роботою обладнання. Практика зварювання тканин на штучних матеріалах або тваринних тканинах. Сесія питань і відповідей (10 хвилин)
 Відповіді на запитання учасників.
13:00-15:00
Факультет біомедичної інженерії
Воркшоп "Фрактали у біомедичній інженерії, природі та мистецтві"
Вступ (5 хв)
Визначення фракталів: що це таке? Історичний контекст: відкриття та дослідження фракталів.
1. Фрактали у природі (10 хв) Приклади фракталів у живій та неживій природі: дерева, судинна система, блискавки, гори. Як фрактали допомагають зрозуміти структуру та функції природних об’єктів. Вплив фракталів на екосистеми.
2. Фрактали у біомедичній інженерії (20 хв) Використання фракталів у моделюванні біологічних процесів: розростання тканин, капілярних мереж. Фрактальна геометрія у медичних дослідженнях: діагностика хвороб (аналіз структури легень, серця тощо). Роль фракталів у створенні біоматеріалів та тканинної інженерії.
3. Фрактали в мистецтві та архітектурі (20 хв) Фрактали у художніх творах: приклади та вплив на естетичне сприйняття. Використання фрактальної симетрії у дизайні та архітектурі. Сучасні митці та інженери, що працюють з фрактальними структурами.
4. Практична частина: Створення власного фракталу (20 хв) Інтерактивний воркшоп зі створення фрактальних візерунків за допомогою комп'ютерних програм або вручну. Аналіз отриманих результатів та обговорення застосування фракталів у різних сферах.
5. Підсумки та обговорення (5 хв) Відповіді на питання учасників.
 

Підсумки тижня в освіті: головні події

Учителям пропонують освітню премію імені Павла Тичини. Проєкт МУР анонсував премію ім. Тичини, місією якої є заохочення освітян до креативного викладання. Автори найбільш вражаючих лекцій отримають премії: перше місце – 250 000 грн, друге – 150 000, третє – 100 000.
Учнів 1–4 класів забезпечать безоплатним харчуванням до кінця року. З бюджету виділено 2 млрд грн, що будуть передані місцевим громадам. Механізм розподілу коштів субвенції затверджений урядом та забезпечить однакові умови для організації харчування в усіх школах країни.
У разі відсутності опалення школи переходитимуть на онлайн навчання. За словами заступника міністра освіти і науки Андрія Сташківа, ситуації прогнозуються дуже різні, і кожна школа буде приймати власне рішення, але головною вимогою э дотримання температурного режиму.
У 2024 році до магістратури зараховано понад 100 тисяч вступників. Станом на 11 вересня до магістратури було зараховано 101 437 осіб. На бюджетну форму навчання було зараховано понад 32 тисячі абітурієнтів. Більше 69 тисяч осіб було зараховано на контрактну форму навчання.
Студенти можуть скористатись гарячою лінією МОН щодо грантів. З метою підтримки студентів МОН продовжує надавати консультаційну підтримку щодо державних грантів на навчання. Гаряча лінія працює з понеділка по четвер з 9:00 до 17:00, у пʼятницю до 16:00.
95% вчителів вважають, що учні стали навчатися гірше – опитування. Відповідні дані оприлюднили Rakuten Viber спільно зі студією онлайн-освіти EdEra за результатами опитування майже тисячі педагогів, що було провелено напередодні Дня вчителя.
Другу вищу освіту за контрактом можна здобути без складання НМТ. Для вступу на бакалавра особам, які вже мають ступінь бакалавра, магістра чи спеціаліста, зараховуються результати фахового іспиту в закладі вищої освіти та розгляду мотиваційних листів.
17 університетів України включено до World University Rankings. За результатами цьогорічного рейтингу, найкращим українським вишем визнаний Сумський державний університет. Загалом усі українські університети протягом року не досягли прогресу у рейтингу.
Шестикласники продемонстрували незначне покращення знань. Учні 6-х класів продемонстрували незначне покращення результатів навчання з математики та української мови. Такими є висновки державного моніторингу якості освіти. Дослідження було проведено методом тестування учнів.
Учні 8-х класів погіршили результати навчання. Серед учнів 8-х класів зафіксовано зниження середніх результатів у навчанні, особливо з математики. Також моніторинг засвідчив факт, що регіональні диспропорції залишаються суттєвими.
Учителі можуть роздрукувати завдання НМТ з усіх предметів. Освіта.ua пропонуєвсім учителям та репетиторам, які працюють над підготовкою учнів до НМТ, роздрукувати приклади завдань цьогорічного мультипредметного тесту з усіх предметів.
Учителі можуть підписатись на розсилку з ідеями та матеріалами. Учителі можуть підписатись на щомісячну інформаційну розсилку від Українського інституту розвитку освіти. В одному листі щомісяця можна буде отримати описи сучасних методик та підходів, корисні матеріали для уроків тощо.
Багато учнів 10-11 класів виїжджають за кордон, – Лісовий. За словами міністра, багато дітей, особливо хлопців, які навчаються в старших класах, виїжджають за кордон. Ключове, що МОН має їм запропонувати – це якісну освіту, яка спонукатиме їх залишатися в країні.
МОН підтримало заборону російської в шкільному середовищі. Освітнє відомство з деякими зауваженнями підтримало законопроєкт про заборону спілкування російською в школах. Міністр повідомив, що російська використовується як зброя і передумова для агресії.
У держави немає коштів на підвищення зарплат учителів, – міністр. За словами Оксена Лісового,  для підвищення заробітної плати всім освітянам потрібно 270 млрд грн, але сьогодні у держави таких коштів немає. Сьогодні зарплати освітянам фінансуються донорами.
НМТ з історії України доповниться завданнями з історії Руси-України. В 2025 році до національного мультитесту з історії будуть додані завдання з історії Руси-України. Міністерство освіти і науки підтримало відповідну пропозицію народних депутатів.

Більше статей...