Дистанційне навчання:Pro&Contra

distance_learning

Що таке дистанційне навчання?
По суті, дистанційне навчання (далі ДН) описує всі форми навчання з дистанційною підтримкою. Часто використовуються синоніми, такі як онлайн-навчання, дистанційне навчання, комп'ютерне навчання та інші терміни. Однак цей діапазон вказує на проблему: до сих пір немає загальноприйнятого визначення ДН. Залежно від мети, концепції та інструментів визначення термінів також можуть істотно відрізнятися. Проте, основному, можна сказати, що ДН - це пропозиції, в яких цифрові носії використовуються для підтримки процесу навчання. Це може означати цілий ряд можливих форм навчання, від надання навчального програмного забезпечення або пропозиції онлайн-курсу до віртуальних класів.
Однак всі альтернативи мають чотири спільні риси:

  • мультимедійність (інтеграція різних носіїв, таких як дистанційні лекції, аудіоканали і т. п.);
  • мультимодальність (звернення до різних органів почуттів, особливо до слухових і зорових);
  • мультикодальність (інтеграція різних кодувань інформації, таких як гіперпосилання, анімація і моделювання);
  • інтерактивність (наявність різних варіантів контролю і втручання).

Переваги дистанційного навчання
Дистанційне навчання - це порівняно молода форма надання курсів, яка багато в чому все ще перебуває в зародковому стані. Однак з розширенням поширення цифрових медіа зростає і загальне визнання таких форм навчання. Тому що, крім новизни, такі форми також пропонують незаперечні переваги, основні моменти яких перераховані нижче.
Незалежність від часу і місця
Дистанційне навчання забезпечує максимально можливу гнучкість в часі та просторі. На відміну від класичного очного навчання, користувачі не прив'язані до конкретних дат, але можуть розділити курс відповідно до своїх ресурсів. Це дозволяє вчитися в зручному для них темпі без необхідності координувати свої дії з лекторами або іншими учасниками.
Економія витрат
У той час коли лише невелика група учасників може брати участь в офлайн-курсах навчання, кількість користувачів дистанційних курсів в принципі не обмежена. Таким чином, використовувати таку навчальну програму можуть всі співробітники навчального закладу. Крім того, відсутні витрати на відрядження або витрати на планування та проведення навчання.
Стандартизована якість
Завдяки одночасному наданню відповідної програми ДН практично немає сумнівів в його якості. Успіх відповідного заходу більше не залежить від самопочуття лектора в день занять, тому при виборі правильної дистанційної пропозиції щодо курсу гарантується незмінна якість.
Інтерактивність
Залежно від програми можуть бути інтегровані інтерактивні модулі, такі як відео або анімований контент. Надання тестів і перевірок успішності в кінці уроку також може значно підвищити довгостроковий успіх навчання та мотивацію.
Багатомовність
Залежно від програмування один і той же модуль ДН може відображатися на різних мовах. Зокрема, в міжнародних компаніях це забезпечує більшу індивідуальність і більшу зручність для користувача, ніж це було би у випадку з класичними навчальними курсами, які в більшості випадків проводяться з використанням центрального базового мови.

distance_learning

Які недоліки дистанційного навчання слід враховувати?
На додаток до численних переваг дистанційних форм навчання можна також визначити труднощі, які несе з собою нова технологія. Ось деякі з них:
Слабка дидактична безпека
Через відносну новизну дистанційної форми навчання сьогодні, як і раніше, домінує технічний аспект. Поки що лише кілька фахівців в галузі освіти були залучені до розробки дистанційних курсів, тому аспекти теорії навчання рідко беруться до уваги.
Виклад змісту також часто розглядається лише з технічної точки зору, дидактичні питання грають другорядну роль, якщо взагалі грають. У гіршому випадку це може призвести до низької ефективності заходів, якщо її форма подання не відповідає потребам навчання і вимогам користувача.
Потрібні технічні знання
Фактором, який часто критикується, є той факт, що для ефективного використання програм ДН потрібна певна ступінь досвіду  використання комп'ютерів і різних носіїв інформації. Це може привести до невпевненості та відмови від дистанційних курсів, особливо з співробітниками старшого віку. У багатьох випадках це вимагає попередньої кваліфікації, що призводить до додаткових витрат.
Самодисципліна
Через те, що пропозиція по навчанню не залежить від часу і місця, користувачі часто виявляються надані самі собі. Отже, для успішного навчання необхідні мотивація і здатність самостійно отримувати абсолютно новий контент. Однак цей аспект сприймається багатьма користувачами як тягар, особливо в разі довгострокових концепцій ДН.
Нема місця для запитів
Оскільки в багатьох дистанційних формах навчання учні сидять одні перед екраном, у них мало можливостей для подальших питань. Зміст представлено і може бути записано лише в цій формі. Помилкові тлумачення виявляються рідко і в гіршому випадку заважають успішному навчанню. Крім того, невпевненість і роздратування чи не поглинаються і, отже, можуть призвести до розчарування в довгостроковій перспективі. Навіть творча динаміка вирішення проблем, яка часто виникає в класичних офлайнових навчальних курсах, не відбувається таким чином.
Стомлююча робота екрану
Багатьох людей до сих пір стомлює тривала робота за комп'ютером. Це може призвести до додаткового навантаження, особливо в галузях, які вже передбачають часте використання екрану.

Air Jordan

Продовжувати

Більше статей...