Розрахунок конкурсного бала при вступі до вишу

Конкурсний бал – це комплексна оцінка досягнень вступника, до якої входять результати вступних випробувань та інші показники, що обраховуються відповідно до правил прийому до закладу вищої освіти.
У 2022 році конкурсний бал для конкурсного відбору на перший курс бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти обчислюється на основі балів сертифікатів ЗНО, бала атестата, бала за мотиваційний лист, а також з урахуванням регіонального (РК), галузевого (ГК) та сільського (СК) коефіцієнтів. Конкурсний бал при розрахунках округлюється з точністю до 0,001.

Формула розрахунку конкурсного бала

Конкурсний бал на бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямування):
(КБ) = К1*П1 + К2*П2 + К3*П3 + К4*А + К5* МЛ+ К6*ОУ;

Конкурсний бал на молодшого бакалавра:
(КБ) = К1*П1 + К3*П3 + К4*А + К5*МЛ+ К6*ОУ

П1, П2 – це оцінки зовнішнього незалежного оцінювання або вступних іспитів з першого та другого предметів за шкалою 100–200 балів;
П3 – оцінка зовнішнього незалежного оцінювання, вступного іспиту з третього предмета (для вступу на навчання для здобуття ступеня молодшого бакалавра – з другого) або творчого конкурсу за шкалою 100–200 балів;
А – середній бал документа про повну загальну середню освіту, обчислений за 12-бальною шкалою та переведений у шкалу від 100 до 200 балів відповідно до таблиці переведення середнього бала документа про повну загальну середню освіту;
ОУ – бал за успішне закінчення у рік вступу підготовчих курсів закладу вищої освіти для вступу до нього за шкалою від 100 до 200 балів у разі вступу на спеціальності (спеціалізації), зазначені в Переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка.
МЛ – оцінка за мотиваційний лист, переведений у шкалу від 100 до 200. Зарахування балів за мотиваційний лист може здійснюватися закладом вищої освіти тільки за умови оприлюднення результатів його оцінювання на вебсайті закладу вищої освіти до початку основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання.
К1, К2, К3, К4, К5, К6 – невід’ємні вагові коефіцієнти, що встановлюються закладом вищої освіти з точністю до 0,01; К1, К2, К3 встановлюються на рівні не менше ніж 0,2 кожний; у разі проведення творчого конкурсу К3 не має перевищувати 0,25 (0,6 – для спеціальностей галузі знань 02 «Культура і мистецтво» та спеціальності 191 «Архітектура та містобудування»); К4 не може перевищувати 0,1; К5 не може перевищувати 0,01; К6 не може перевищувати 0,05.
Сума коефіцієнтів К1, К2, К3, К4, К5, К6 для кожної конкурсної пропозиції дорівнює 1.
Остаточно конкурсний бал множиться на регіональний (РК), галузевий (ГК) та сільський (СК) коефіцієнти шляхом його множення на їх добуток, причому:
РК дорівнює 1,00 для конкурсних пропозицій закладів вищої освіти (відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти, структурних підрозділів закладів вищої освіти, які знаходяться в іншому населеному пункті, ніж місцезнаходження закладу вищої освіти) у місті Києві; 1,04 – у Донецькій, Житомирській, Кіровоградській, Луганській, Миколаївській, Рівненській, Сумській, Херсонській, Хмельницькій, Чернігівській, Черкаській областях; 1,02 – в інших випадках;
ГК дорівнює 1,02 для поданих заяв із пріоритетністю 1 та 2 на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації), передбачені в Переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка; 1,00 – в інших випадках;
СК дорівнює 1,02 для осіб, зареєстрованих у селах та які здобули повну загальну середню освіту у закладах освіти, що знаходяться на території сіл, у рік вступу (1,05 – для спеціальностей (предметних спеціальностей, спеціалізацій), передбачених у Переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка, та спеціальностей галузі знань 21 «Ветеринарна медицина»); 1,00 – в інших випадках.
Вступники, які мають намір застосувати сільський коефіцієнт, повинні попередньо отримати в Державній міграційній службі довідку про реєстрацію місця проживання (за потреби) згідно з додатком 13 до Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.
СК для осіб, що є внутрішньо переміщеними особами та проживають у селі без реєстрації, не застосовується. Тому приймальна комісія закладу освіти перевіряє застосування СК на підставі довідки про реєстрацію місця проживання, затверджує його своїм рішенням і вносить інформацію до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО).
Якщо після домноження на коефіцієнти конкурсний бал перевищує 200, він встановлюється таким, що дорівнює 200.
Для автоматичного розрахунку конкурсного бала на бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямування) перейдіть за посиланням.

Бали призерам спортивних змагань

Особам, які є членами збірних команд України та брали участь у міжнародних олімпіадах (відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України), Олімпійських, Паралімпійських і Дефлімпійських іграх (за поданням Міністерства молоді та спорту України), зараховуються оцінки по 200 балів з двох вступних випробувань за вибором вступника.
Призерам та переможцям чемпіонатів Європи та чемпіонатів Світу з олімпійських видів спорту (у тому числі серед школярів), всесвітньої Гімназіади, чемпіонатів України (з олімпійських видів спорту) під час вступу на навчання за спеціальностями «Середня освіта (Фізична культура)» та «Фізична культура і спорт» останній доданок у формулі розрахунку конкурсного бала встановлюється рівним 10, а якщо конкурсний бал вступника при цьому перевищує 200, він встановлюється таким, що дорівнює 200.
Документом, що підтверджує статус призера або переможця зазначених змагань, є диплом (грамота, сертифікат тощо), виданий організаторами змагань з визначенням прізвища, імені особи, назви змагань, дати, місця їх проведення, зайнятого місця та результату.

Бали призерам олімпіад

Призерам (особам, нагородженим дипломами I –III ступенів) IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад у рік вступу з базових предметів під час вступу на спеціальності, визначені в Переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка, останній доданок у формулі розрахунку конкурсного бала встановлюється рівним 10, а якщо конкурсний бал вступника при цьому перевищує 200, він встановлюється таким, що дорівнює 200. Інформацію про них приймальні комісії отримують з ЄДЕБО.
Учасникам Всеукраїнської олімпіади закладу вищої освіти для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної середньої освіти зі спеціальностей, визначених у Переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка, можуть нараховуватися додаткові бали до оцінки сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання з одного відповідного предмета під час розрахунку конкурсного бала в цьому закладі освіти в обсязі від 1 до 20 балів, але не вище ніж 200 балів за предмет. Всеукраїнські олімпіади закладу вищої освіти проводяться відповідно до Положення про Всеукраїнські олімпіади вищого навчального закладу для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної середньої освіти.

Оцінки за 5-бальною шкалою

Оцінки з документа про повну загальну середню освіту, які виставлені за 5-бальною шкалою, враховуються так: «3» відповідає «6», «4» відповідає «9», «5» відповідає «12».
За відсутності з об'єктивних причин додатка до документа про повну загальну середню освіту його середній бал у 12-бальній шкалі вважається таким, що дорівнює «2».
Складено відповідно до положень Умов прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році.

З Днем енергетика!

den-energetykaДень енергетика – це одне з найсвітліших свят у році в прямому сенсі  цього слова. Складно перебільшити значення енергетики в нашому житті, адже від неї залежить життєздатність всіх галузей економіки і комфорт в наших будинках.
Символічно, що свято відзначається 22 грудня – у найкоротший світловий день в році, коли ніч набагато довша за день і міста раніше запалюють вогні, немов нагадуючи про свято енергетиків, які забезпечують наші оселі світлом та теплом, щоб у кожній родині панували щастя, мир та злагода!
Бажаємо вам міцного здоров’я, невичерпної енергії у вирішенні життєвих і виробничих завдань,  цікавої та плідної роботи, сімейного благополуччя та нових яскравих вражень!

Кафедра Електричних мереж та систем

 

 

Підсумки минулого тижня в освіті: головні події

Цього року сертифікацію пройшли 58% вчителів-учасників. 1025 учителів пройшли сертифікацію цьогоріч. Усі сертифіковані вчителі отримають документи, що дають право на присвоєння наступної чи підтвердження категорії, а також на 20% доплату до заробітної плати.
Вакцинальна кампанія серед вчителів добігає кінця. Станом на 13 грудня принаймні однією дозою вакцини проти COVID-19 щеплено понад 97% вчителів. Дві дози вакцини отримали більше 91% працівників шкіл. Також зменшується кількість відсторонених працівників шкіл.
У МОН визначили, як розвивати цифрову компетентність учителів. Відомством затверджена програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників з розвитку цифрової компетентності. Документ має на меті підвищення цифрової компетентності вчителів.
Рада прийняла закон про вдосконалення підручників. Законом внесено зміни до закону «Про освіту», якими встановлено чіткі вимоги до якості навчальної літератури, що використовується в школах, а також механізми дотримання цих вимог.
4 600 майбутніх магістрів склали пілотний випускний тест. Відбулося пілотування єдиного державного кваліфікаційного іспиту для магістрів спеціальності «Публічне управління та адміністрування». Апробаційний іспит було проведено у формі комп’ютерного тестування.
Адаптивний карантин продовжений до 31 березня. Кабінет Міністрів продовжив дію адаптивного карантину на території України до 31 березня 2022 року. У Кабінеті Міністрів також нагадали, що з 6 грудня почали діяти нові карантинні норми.
У МОН розпочали боротьбу з нісенітницями у підручниках. За словами міністра освіти Сергія Шкарлета, оновлення порядку конкурсного відбору шкільних підручників є важливим кроком до вдосконалення їхнього змісту та покращення якості.
Pfizer заявила про високу ефективність ліків від COVID-19. Американська фармацевтична компанія Pfizer 14 грудня оголосила, що її антикоронавірусні таблетки ефективні на майже 90% у запобіганні госпіталізації та смерті пацієнтів із високим ризиком.
41 університет України включено до регіонального рейтингу. Глобальним науково-дослідним консультаційним центром QS Quacquarelli Symonds оприлюднено щорічний перелік з 450 найкращих університетів країн Європи та Середньої Азії, що розвиваються.
Мінцифри презентувало дорожню карту реформи IT-освіти. Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров наголошує, що до 2030 року IT-галузь потребуватиме щонайменше 500-600 тисяч фахівців. Запланована реформа ІТ-освіти міститиме 15 напрямів.
В Україні з’явилась нова професія «молодіжний працівник». До класифікатора професій внесено нову професію – «фахівець з питань молоді (молодіжний працівник)». Затребуваність нової професії пов’язана із запитом молоді і необхідністю її введення у правове поле.
Україна отримає 58 млн євро на професійну освіту. Європейський інвестиційний банк надасть кошти, на які заклади професійної освіти розбудують інноваційні осередки, що стануть платформою для взаємодії між закладами, бізнесом, владою та громадянами.
МОН просить школи не завищувати потребу у підручниках. У відомстві зазначають, що школи надають недостовірну потребу в підручниках, зокрема, неправомірно її збільшують. Кількість підручників має співпадати з кількістю учнів у класах.
Понад 50% українців працюють не за фахом. Міністр освіти повідомив, що понад половини українців працюють не за фахом, при цьому іноді шукаючи професію своєї мрії все своє життя. Саме тому МОН розпочато проект з системної профорієнтації школярів.

41 університет України включено до регіонального рейтингу

QS Quacquarelli Symonds Глобальним науково-дослідним консультаційним центром QS Quacquarelli Symonds оприлюднено щорічний перелік з 450 найкращих університетів країн Європи та Середньої Азії, що розвиваються. Цього року до QS Emerging Europe and Central Asia University Rankings включено 41 заклад вищої освіти з України, що на 16 більше ніж минулого року.
Для складання регіонального рейтингу університетів QS Emerging Europe and Central Asia University Rankings враховуються десять показників: академічна репутація університету, його репутація серед роботодавців, співвідношення кількості викладачів та студентів, кількість публікацій на одного викладача і співробітника, кількість цитувань на одну публікацію, частка іноземних викладачів і співробітників, частка іноземних студентів, частка викладачів та співробітників з ученим ступенем, глибина міжнародних наукових колаборацій та присутність закладу освіти в онлайн-середовищі.
За словами директора аналітичного центру QS Quacquarelli Symonds Бена Саутера, кількість українських закладів вищої освіти серед найкращих у Східній Європі та Центральній Азії зросла до 41, що є абсолютним рекордом в історії цього регіонального рейтингу. Водночас присутність України у топ-100 рейтингу скоротилася з чотирьох до трьох університетів на фонi загального зниження їхніх репутаційних та наукометричних показників. 
До переліку 100 найкращих університетів цьогорічного рейтингу включено 3 українських заклади: Київський національний університет ім. Шевченка – 35 місце (33 місце у 2021 р.), НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Сікорського» – 63 місце (66 місце у 2021 р.) та Харківський національний університет ім. Каразіна – 69 місце (67 місце у 2021 р.).
Загалом, 16 університетів вперше увійшли до рейтингу, 4 університети поліпшили позиції порівняно з позиціями минулого року та 7 університетів зберегли позиції у порівнянні з минулим роком.

Критерії оцінювання завдань відкритого типу на ЗНО

У 2022 році одними з найважливіших завдань тестів ЗНО залишаються відкриті тестові завдання з розгорнутою відповіддю. Такі завдання включені до тестів з української мови та літератури, іноземних мов (англійська, німецька, французька, іспанська), а також математики.
У мовних тестах це завдання полягає у написанні власного висловлення та коротких письмових відповідей. У тесті з математики передбачається розв’язування задач.
Оцінювання та нарахування балів за виконання відкритих тестових завдань з розгорнутою відповіддю здійснюється під час перевірки бланків відповідей «Б» екзаменаторами відповідно до Схем оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю, що ухвалені Українським центром оцінювання якості освіти.
Під час оцінювання завдань відкритого типу враховуються наступні складові: логічність, послідовність, структурованість та зв’язність викладу, змістове наповнення.
Окрім того, для мовних тестів враховується грамотність, а також лексична, граматична та стилістична довершеність. У математиці враховується наявність кінцевої правильної відповіді.
Українська мова. Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю з української мови складається з основи (умови завдання) та передбачає створення учасником ЗНО власного аргументованого висловлення на дискусійну тему. Максимально можлива кількість балів за таке завдання – 20. Перевірка висловлення здійснюється за 6 основними критеріями. Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з української мови можна за посиланням.
Українська мова та література. У тесті з української мови та літератури пропонується 3 відкритих завдання з короткою письмовою відповіддю та 1 завдання з розгорнутою відповіддю. Завдання відкритої форми з короткою письмовою відповіддю (№ 64–66) передбачає надання короткої письмової відповіді учасником зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей В за змістом тексту для читання, наведеним у сертифікаційній роботі. Максимально за виконання одного такого завдання можна набрати 2 бали, тобто всього 6 балів за 3 завдання.
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№ 67) передбачає надання розгорнутої письмової відповіді учасником зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей Б. Максимально можлива кількість балів за таке завдання – 20.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдань відкритого типу з української мови та літератури можна за посиланням.
Математика. У сертифікаційному зошиті з математики у 2022 році пропонується 12 завдань відкритого типу.
Завдання № 21–24 – структуровані завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які складаються з основи та двох частин і передбачають розв’язування задачі. Максимально за 1 таке завдання можна набрати 2 бали, усього 8 балів за 4 завдання.
Завдання № 25–29 – неструктуровані завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які складаються з основи та передбачають розв’язування задачі. Неструктуроване завдання оцінюється в 0 або 2 бали, максимально за виконання 5 завдань можна набрати 10 балів.
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№30–32) складається з основи та передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей Б і навів усі етапи розв'язання й обґрунтував їх, зробив посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження, проілюстрував розв’язання задачі рисунками, графіками тощо. Максимально за ці завдання з математики можна набрати 4 бали (за завдання №31) та 6 балів (завдання № 30, 32).
Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюються відповідно до затверджених критеріїв оцінювання. Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з математики можна за посиланням.
Іноземні мови. Завдання відкритого типу з будь-якої іноземної мови складається з основи та передбачає створення учасником ЗНО власного висловлення (особистого чи офіційного листа) відповідно до запропонованої комунікативної ситуації. За його виконання учасник може набрати від 0 до 14 балів. Оцінювання відбувається за критеріями змісту та мовного оформлення.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з англійської мови можна за посиланням.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з французької мови можна за посиланням.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з німецької мови можна за посиланням.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з іспанської мови можна за посиланням.

More Articles...