Критерії оцінювання завдань відкритого типу на ЗНО

У 2022 році одними з найважливіших завдань тестів ЗНО залишаються відкриті тестові завдання з розгорнутою відповіддю. Такі завдання включені до тестів з української мови та літератури, іноземних мов (англійська, німецька, французька, іспанська), а також математики.
У мовних тестах це завдання полягає у написанні власного висловлення та коротких письмових відповідей. У тесті з математики передбачається розв’язування задач.
Оцінювання та нарахування балів за виконання відкритих тестових завдань з розгорнутою відповіддю здійснюється під час перевірки бланків відповідей «Б» екзаменаторами відповідно до Схем оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю, що ухвалені Українським центром оцінювання якості освіти.
Під час оцінювання завдань відкритого типу враховуються наступні складові: логічність, послідовність, структурованість та зв’язність викладу, змістове наповнення.
Окрім того, для мовних тестів враховується грамотність, а також лексична, граматична та стилістична довершеність. У математиці враховується наявність кінцевої правильної відповіді.
Українська мова. Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю з української мови складається з основи (умови завдання) та передбачає створення учасником ЗНО власного аргументованого висловлення на дискусійну тему. Максимально можлива кількість балів за таке завдання – 20. Перевірка висловлення здійснюється за 6 основними критеріями. Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з української мови можна за посиланням.
Українська мова та література. У тесті з української мови та літератури пропонується 3 відкритих завдання з короткою письмовою відповіддю та 1 завдання з розгорнутою відповіддю. Завдання відкритої форми з короткою письмовою відповіддю (№ 64–66) передбачає надання короткої письмової відповіді учасником зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей В за змістом тексту для читання, наведеним у сертифікаційній роботі. Максимально за виконання одного такого завдання можна набрати 2 бали, тобто всього 6 балів за 3 завдання.
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№ 67) передбачає надання розгорнутої письмової відповіді учасником зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей Б. Максимально можлива кількість балів за таке завдання – 20.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдань відкритого типу з української мови та літератури можна за посиланням.
Математика. У сертифікаційному зошиті з математики у 2022 році пропонується 12 завдань відкритого типу.
Завдання № 21–24 – структуровані завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які складаються з основи та двох частин і передбачають розв’язування задачі. Максимально за 1 таке завдання можна набрати 2 бали, усього 8 балів за 4 завдання.
Завдання № 25–29 – неструктуровані завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які складаються з основи та передбачають розв’язування задачі. Неструктуроване завдання оцінюється в 0 або 2 бали, максимально за виконання 5 завдань можна набрати 10 балів.
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№30–32) складається з основи та передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей Б і навів усі етапи розв'язання й обґрунтував їх, зробив посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження, проілюстрував розв’язання задачі рисунками, графіками тощо. Максимально за ці завдання з математики можна набрати 4 бали (за завдання №31) та 6 балів (завдання № 30, 32).
Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюються відповідно до затверджених критеріїв оцінювання. Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з математики можна за посиланням.
Іноземні мови. Завдання відкритого типу з будь-якої іноземної мови складається з основи та передбачає створення учасником ЗНО власного висловлення (особистого чи офіційного листа) відповідно до запропонованої комунікативної ситуації. За його виконання учасник може набрати від 0 до 14 балів. Оцінювання відбувається за критеріями змісту та мовного оформлення.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з англійської мови можна за посиланням.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з французької мови можна за посиланням.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з німецької мови можна за посиланням.
Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з іспанської мови можна за посиланням.

Підсумки минулого тижня в освіті: головні події

З 1 грудня вчителям підвищать зарплати. Черговий етап підвищення заробітних плат передбачений Держбюджетом на 2021 рік і складатиме 8,4%. Підвищення стосуватиметься вчителів, асистентів вчителів, директорів шкіл, а також керівників гуртків та педагогів-організаторів.
Умови прийому до вишів зареєстровані у Мін'юсті. Умови прийому є обов’язковими для закладів вищої освіти незалежно від форм власності та сфери управління при проведенні вступної кампанії в 2022 році. Основний етап кампанії планується провести в липні.
Змінився перелік предметів ЗНО для вступу на 12 спеціальностей. Міністерством освіти змінений перелік необхідних сертифікатів ЗНО для вступу на спеціальності галузі знань «Міжнародні відносини» та «Охорона здоров’я».
МОН продовжить співпрацю з The LEGO Foundation. Очікується, що у межах співпраці будуть реалізовані проект «Сприяння освіті» в дошкіллі, проект підтримки НУШ, проект впровадження модулів із діяльнісних методів навчання в освітні програми та проект із підтримки моніторингових досліджень.
Кошти за використання українських надр спрямують дітям. Володимир Зеленський ініціює законопроект про економічний паспорт українця, відповідно до якого плата за використання надр накопичуватиметься на рахунках дітей і вони зможуть витратити на освіту чи купівлю житла.
Більшість українців не знають про нововведення НУШ. За словами міністра освіти, 56% українців не ознайомлені із суттю нововведень Нової української школи. Водночас понад 67% громадян підтримують ідею необхідності реформування національної освіти.
До 2023 року ноутбук буде в кожного вчителя, – Зеленський. Президент України наголошує, що у найближчий перспективі новий ноутбук буде в кожного вчителя держави. Цього року ноутбуками буде забезпечено понад 60 тисяч учителів.
В економічному паспорті українця буде 10 тисяч доларів. Після запровадження «економічного паспорта українця» кожна дитина після народження в Україні отримає накопичувальний рахунок, яким власник зможе скористатися після досягнення повноліття.
Видатки МОН у наступному році збільшені на 14,4 млрд грн. Верховна Рада ухвалила Державний бюджет на 2022 рік, згідно з яким видатки Міністерства освіти і науки наступного року складатимуть 153,7 млрд грн.
Лише 7 інститутів післядипломної освіти готують вчителів для НУШ. Міністр освіти повідомив, попри субвенцію на реформу Нової української школи, більшість інститутів післядипломної педагогічної освіти не здійснюють підготовку вчителів для викладання в НУШ.
Місцеві громади використали лише 47% субвенції на НУШ. За словами Сергія Шкарлета, стан використання освітньої субвенції на забезпечення реформи «Нова українська школа» на місцевому рівні є незадовільним.
Мінцифри та МОН оновлять предмет «Інформатика». Коментуючи ініціативу, міністр цифрової трансформації Михайло Федоров наголосив, що предмет повинен відповідати вмінням дітей, а не забирати в них інтерес до технологій через програму, яка застаріла на 20 років.
Уряд затвердив тимчасовий склад НАЗЯВО. Кабінет Міністрів затвердив тимчасовий склад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Тимчасовий склад агентства складатиметься з осіб, які входили до нього до рішення Верховного Суду.
Повний курс щеплення пройшли мільйон освітян. Дві дози щеплення проти COVID-19 отримали мільйон освітян, що складає 86,8% працівників закладів освіти різних типів. Найбільша кількість щеплених освітян серед працівників шкіл.
Медикам в освіті можуть суттєво підвищити зарплату. Кабінет Міністрів пропонує встановити спеціальні надбавки за престижність праці у розмірі до 500% від окладу для лікарів та до 300% для середнього медичного персоналу.

ВР присудила премії найкращим учасникам ЗНО і освітянам

Українські парламентарі ухвалили рішення про присудження премій Верховної Ради України випускникам шкіл, які найкраще склали ЗНО цього року, педагогічним працівникам, а також молодим ученим. Відповідні рішення ухвалені
парламентом  1  грудня.
За інформацією голови парламентського комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака, загалом присуджено 90 премій. Зокрема, кожен з 30 найкращих випускників шкіл, які цього року найкраще склали ЗНО, отримає премію розміром 100 тисяч грн.
Також 30 премій розміром 136 тисяч грн отримають педагогічні працівники закладів дошкільної, середньої, професійної та позашкільної освіти, які досягли особливих успіхів у здійсненні навчання і виховання учнів, вихованців, слухачів.
Окрім того, премію Верховної Ради отримають 67 молодих учених за 30 наукових робіт з різних тем. Розмір кожної премії складає 136 тисяч грн.

Міжнародна науково-технічна конференція молодих учених, аспірантів та студентів
 «Сучасні проблеми електроенергетики та автоматики»
Секція «Електричні системи, мережі та керування ними»

ПРОГРАМА

1             Моссаковський В.
Визначення оптимальної величини встановленої трансформаторної потужності на підстанції
2             Кирик В. В., Іваніцький С.
Геомагнітні індукційні струми в електричних мережах
3             Кирик В. В., Буряк А.
Вибір оптимальної схеми підключення резистора в мережі 20 кВ
4             Клюшник О., Кацадзе Т. Л.
Компенсація неоднорідності електричних мереж розмиканням транзитів 110 кВ
5             Єрмоленко  А., Парус Є. В.
Аналіз сполучення ринків ОЕС України та Бурштинського енергоострова
6             Миколайчик А., Кацадзе Т. Л.
Схеми приєднання СЕС до електричних мереж та аналіз їх впливу на параметри мережі
7             Кривохижа В., Халіков В. А.
Аналіз тенденцій обліку електроенергії
8             Баженов В. А., Реп’єв О.
Питання використання змішаних технологічних рішень для модернізації конфігурації схем підстанцій
9             Баженов В. А., Значківський  Б.
Розробка плану перспективного розвитку електричних мереж 35-110 кВ
енерговузла
10           Кравченко М. Кирик В. В.
Світовий досвід використання високовольтних ліній постійного струму
11           Слободян  А. Панєнко О. М.
Автоматичні вимикачі високої напруги постійного струму
12           Вовчинський Д. Кирик В. В.
Міські розподільні мережі та їх організація в енергосистемах13        Кравченко М.
Застосування синхронних компенсаторів в електроенергетичних системах
14           Кравченко Д.
CSC як засіб компенсації реактивної потужності
15           Яцура Б. Панєнко О. М.
Визначення місць пошкодження кабельних ліній електропередавання
16           Козирєв А.
Підвищення      надійності          електричних    мережшляхом встановлення індикаторів пошуку КЗ на ПЛ 6/10  кВ
17           Мельник Д., Янковська О. М.
Сонячна електростанція, як засіб енергетичної незалежності
18           Горук О.
Збитки від перерв електропостачання споживачів
19           Татаркін А.
Перспективи застосування ліній постійного струму на території України та загально-світовий досвід
20           Білоус Д. Панєнко О. М.
Конструкція та застосування нелінійних обмежувачів перенапруг
21           Чудочкін О.
Формування автоматизованої системи керування електричною системою з точки погляду надійності
22           Рижко В., Панєнко О. М.
Підвищення пропускної здатності існуючих повітряних ліній електропередавання
23           Киселиця А.
Цифрові підстанції
24           Ютовець Н.
Заходи для підвищення надійності роботи електричних мереж при їх експлуатації
25           Коваль А., Халіков В. А.
Принципи забезпечення ефективності використання ресурсного потенціалу електроенергетичних підприємств
26           Гольц О.
Показники надійності невідновної електричної системи з постійною в часі інтенсивністю відмов елементів
27           Обабко В.
Аналіз балансової надійності електроенергетичних систем та енергооб’єднань
28           Молчанов В., Татаркін А.
Використання вставок постійного струму. Переваги та недоліки вставок постійного струму

Шановні колеги!

В середу о 14-30 відбудеться засідання секції «Електричні системи, мережі та керування ними» Міжнародна науково-технічна конференція молодих учених, аспірантів і студентів «Сучасні проблеми електроенерготехніки та автоматики».
Засідання секції відбудеться в режимі онлайн за посиланням https://meet.google.com/sgw-qdqu-qwj

More Articles...